Goethe’s institutas kartu su aplinkosaugine iniciatyva „Kita forma“ inicijavo kūrybines edukacijas Lietuvos ugdymo įstaigų bendruomenėms „Tvarios Kalėdos“.

Edukacijų tikslas – supažindinti mokyklų mokinius bei darželių auklėtinius su tvarios aplinkos ir gyvenimo būdo principais, pritaikant juos pasiruošimui kalėdiniam laikotarpiui.

Prekybos centrams sužibus kalėdinėmis lemputėmis iškart po Vėlinių, siūlant puikias „akcijas“kalėdinėms dekoracijoms dar lapkričio pradžioje, televizijoje skambant kalėdinėms dainoms bei šmėžuojant reklamoms, siūlančiomis įsigyti naujos kolekcijos žaislų ar pigesnių buitinių įrenginių, kiekvienas iš mūsų noromis ar nenoromis, bet žvilgtelim į tuos kalėdinius blizgučius, gal vieną kitą ir nusiperkam, pradedame galvoti – ką gi padovanoti artimajam šiemet, kur pirksime kalėdinę eglutę?

Tačiau retai kada susimąstom, kur tie atsibodę pernykščiai žaisliukai, dekoracijos ar nereikalinga dovana atsidurs – juk ji keliaus į šiukšlių dėžę, o iš jos – į sąvartyną, tokiu būdu prisidėdama prie aplinkos taršos bei klimato kaitos! O ir Kalėdų tradicijos primena ne apie besaikį vartojimą ir kuo brangesnės dovanos pirkimą…

Taigi nuotolinių kūrybinių edukacijų metu aptarėme, kokios yra tos tikrosios Kalėdų tradicijos, kaip jos turėtų būt švenčiamos bei kaip joms pasiruošti nekenkiant gamtai. Apžvelgėme vartotojiškos kultūros sukeliamas pasėkmes, kurias jaučia visas pasaulis – didelis sausumos bei vandenų, oro užterštumas, iš to kylančios klimato kaitos problemos.

Pasidalinome įžvalgomis ir idėjomis, kaip kiekvienas iš mūsų galime prisidėti prie taršos mažinimo ir paversti Kalėdas tvariomis, akcentuodami kertines žmogaus vertybes – laiko leidimą kartu su šeimos nariais, bendras veiklas, rankų darbo, iš širdies darytas dovanas.

Kūrybinių dirbtuvių metu įsitikinome, kiek daug antrinių žaliavų galime rasti namuose ir panaudoti jas kalėdinių dekoracijų gamybai, taip ne tik taupydami finansinius išteklius, bet ir mažindami sukuriamų atliekų kiekius! Taip pat iš džinso studijos „Denim diaries“ įkūrėjos Mildos sužinojome džinso, kaip itin patvarios medžiagos ir kokybiškos antrinės žaliavos, galimybes!

Šiose kūrybinėse edukacijose aktyviai dalyvavo net 11 Lietuvos ugdymo įstaigų:

Biržų Kaštonų pagrindinės mokyklos 6 klasės mokiniai

Biržų „Saulės“ gimnazijos 9 klasės mokiniai

Skuodo Bartuvos gimnazijos 8 klasės mokiniai

Kauno J. Urbšio progimnazijos 8 klasės mokiniai

Kauno „Vyturio“ gimnazijos 12 klasės mokiniai

Kauno raj. Garliavos Jonučių progimnazijos 6 klasės mokiniai

Vilniaus Barboros Radvilaitės progimnazijos 7 ir 6 klasės mokiniai

Mažeikių raj. Sedos V. Mačernio gimnazijos 3 klasės mokiniai

Vilniaus lopšelio-darželio „Coliukė“ ugdytiniai

Vilniaus lopšelio-darželio „Lakštingala“ ugdytiniai

Mažeikių raj. Viekšnių gimnazijos 1 klasės mokiniai